torsdag 19 april 2012

Idag...

...har jag jobbat i butiken!
Har jobbat ganska mycket på gruppboendet senaste veckan, så det var kul att packa upp lite nytt och fixa lite.
Den här teburken tycker jag är riktigt
"glad och somrig"!!
2 gånger har vi varit på "La Colonia" i vår!
För några veckor sedan var det lite snö kvar, den var borta i måndags. Då klippte jag ur några buskar och vi satt i solen och åt sallad!
Fick en liten chock när jag såg skogen bakom vårt uthus... Nu är det färdigkissat där för mej!
Det finns ett hus där dom har en massa "figurer"! Man kan lugnt säga att många på kollo har sin egen stil...detta hus är f.ö. lila!!! För några veckor sedan hade denna dam tippat omkull...
...men nu hade någon hjälpt henne upp igen!
Det var väl för väl!
Nu längtar jag till nästa kollobesök...och riktig vår!
Några krokusar tittade fram i måndags...dagen efter hade dom ett täcke av snö! Så..."än är det vinter kvar, säger mor"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar