onsdag 1 juli 2009

Vaaarmt!

Jag har gjort en yllemössa med
garn från Uruguay!
Virkade en blomma och sydde på...
det är ju ändå sommar!
Har rensat runt flaggstången på kollo,
den var helt igenvuxen av ogräs och
skott från rosenbusken därbakom. Visst
är den vacker med alla blommor, men vi har
redan 3 till! Planterade borstnejlikor som
kommer att blomma nästa år, hoppas jag!
Borstnejlikor tillhör mina favoritblommor!
Här börjar kryddlandet växa till! Fick
några taklökar från Stöde som jag stoppade dit.
I förgrunden artar sig lavendeln fint sedan
jag klippte ner den i våras, doftar sååå gott!
Längst bort har Yamandu gjort ett enkelt växthus
till melonplantan från Paraguay, kan det funka tro?

Varm rabarberkräm med mjölk!
Mmmmmmm.....
Nu ska vi ut och roa oss i sommarnatten på
Sundsvalls Gatufest!
Tjoflöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar