måndag 24 augusti 2009

Blä!

Fy bubblan säger jag....
I natt hade vi inbrott i butiken, och jag vet
inte om jag ska skratta eller gråta!
En eller flera "fulingar" hade brutit sönder ett
fönster och kommit in i butiken. Men, inget annat
än fönstret var trasigt och det enda som saknades
var växelkassan. Den hade jag medvetet "gömt"
på ett ganska dåligt ställe, om någon "fuling"
skulle bryta sig in så skulle dom slippa "föra ner"!
Det funkade den här gången men...
ALDRIG EN GÅNG TILL!
Nu är vi förberedda på ett annat sätt!
Här är en bild på en tavla från Uruguay
där man spelar candombetrummor!
Till höger lite "stickgraffitti" och så...
...fönstret som man tyligen bara kan
bryta sönder och kliva in genom...och
stjäla det man vill ha...
Ska jag vara ledsen och kränkt eller
glad att det inte blev värre?
Just nu är jag glad att jag, trots allt strul,
kom iväg till min kiropraktor!
Hurra vad jag ska sova gott inatt!
Man kan bli GALEN av smärta, särskilt när
det drabbar sömnen!
Jag skiter i växelkassan!
God natt!

2 kommentarer:

  1. kommentar




    pang!

    SvaraRadera
  2. Men Hampus, min käre son, var får du allt ifrån? Det där var bara LITE roligt! Pusss!

    SvaraRadera