tisdag 18 augusti 2009

Höstigt!

Visst börjar sommaren
sakta men säkert ta slut nu?
Istället börjar tiden när det är så
skönt att andas...friskt & klart!
Var sak har sin tid!
Jag är så glad att jag lyckades fånga ett av våra
husdjur på bild i helgen! Hela sommaren har vi haft
massor av fjärilar på "kollo". En nässelfjäril var nästan
otäckt tam...den satt på min hand eller mitt ben vid
flera tillfällen när jag drack mitt morgonkaffe på
verandan! Det var en hona fick jag veta av en kunnig
person, hon hade nämligen en väldigt "stor" kropp
och det har dom för att äggen ska få plats.
Den här fjärilen heter "påfågelöga" och är
sååå himla fin tycker jag!
Mycket rödvinbär har vi fått!
Inte så mycket krusbär, men dom är
GODA!
Självklart blev det grillat till
middag! Grillkungen fick
flytta upp på verandan då
det blev lite regn!
Det blev en utsökt middag...mmm...
Som vanligt åt man för mycket!
Men...man vet ju inte om det var sista
grillen för i år....inte så troligt!
Chau!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar