torsdag 17 juni 2010

En upplevelse!

Uruguay-Sydafrika 3-0
Det var väl för väl att dom "gick och vann" igår!
Men mina öron var nära att spricka vid varje mål!!!
Ni vet...jag bor med en sångare...med STORA lungor!
Första gången jag hörde
Uruguays nationalsång...
var en upplevelse!
Faktum är att jag hade svårt att hålla mej för skratt!
Det var för många år sedan på deras nationaldag
25 augusti, i Stockholm, på den
Urugayanska ambassaden!
Först var det ett evigt pussande med ALLA!!!
Sedan ett evigt ÄTANDE av (tyckte jag)
sött, sött & mera sött!
Sedan hörde jag den...Nationalsången
med världens längsta "intro"?
Alla stod upp och sjöng av hjärtans lust!
Själv såg jag ut som en fågelholk!
Nu har jag blivit van...(hjärntvättad)!
Men då tyckte jag att det var den mest
konstiga Nationalsång jag någonsin hört!
Men det var väl hela situationen...
...eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar