tisdag 15 juni 2010

Kollo!

Änligen
skulle det bli en långhelg på kollo...
...trodde jag! Men vad händer med vädret?

Vi sov iallafall över första natten sönd-måndag...
Kall och regnig blev kvällen, men det
gjorde inte så mycket. Vi lyssnade på regnet
mot plåttaket och blev nostalgiska. Yamis mindes
Uruguay som barn...och jag Stöde!
Måndag!
Yamis tog bussen till jobbet och jag stannade
för att fortsätta med mina projekt!
Utan något att mäta med, lyckades jag snickra
ihop 2 blomlådor som jag målade blå!
Jag älskar att snickra!
Resultatet kan variera men att själv göra något
av "ingenting" ger sån tillfredsställelse!
En gammal sängbotten och gamla bräder (brädor, jag vet)
jag hittade under stugan, blev 2 unika blomlådor!
Inte perfekta på något vis!
I like it!
Det här är kul!
Vårat lilla växthus i förgrunden
och grannens i bakgrunden!
Vi har något i vårat, som dom inte har!
Zapallitos
en sorts pumpa från Sydamerika!
Vi får väl se om det funkar i år!

Jag blev hysterisk...
När jag upptäckte
myror överallt!
I en gammal järngryta,
i kyddlandet och i en stor kruka!
Och massor av myrägg!
Jag gillar myror,
men nu hade dom gått för långt!
Grävde & grävde...
fick dåligt samvete....
Samlade ihop allt i en hög
bakom uthuset!
Men hur ska det gå...det är ju
3 olika myrfamiljer!
I dag har jag ont i höger arm...
...och resten av kroppen
Är det myrornas straff?

2 kommentarer:

  1. Oj vad du kan och vad fin lådan blev. Lycko
    DUKTIG OCH BÄST

    SvaraRadera
  2. Men va du är snäll!!!
    Är helt övertygad om att du "slänger ihop" en blomlåda själv...lätt som en plätt!!
    Och färg...kan göra underverk!
    Kramis!

    SvaraRadera