onsdag 18 augusti 2010

En vecka...

På en vecka kan det hända mycket!
Idag blev det klart att
Susanne Alfvengren
kommer till
Almamia "Lilla scenen"
i november!
Hoppas att fler än jag blev glada nu!
Hela höstens program kommer att
presenteras i slutet av veckan!
GERBERA HAR KOMMIT!
Tyvärr var några formar trasiga,
men allt "förbeställt" var helt!
Jag hör av mej till alla...även om ni läser detta!
Håller på att "bo in mej"
i min nya verkstad!
I går invigde jag födelsedagspresenten från
Yamis...en ny rullkniv & skärplatta!
Gjorde lite fler flaggspel...KUL att sy igen!
I år har han lyckats!
Yamandú har skördat sina första
ZAPALLITOS!!!
Vi köpte frön i Argentina för ett par år sedan,
men förra året var det för blött & kallt!
Då blev det ingenting!
Men i år....
LYCKAN ÄR TOTAL!
Jag har redan blivit bjuden på olika pumparätter
flera gånger...men han är så snabb att skörda,
jag inte hinner inte med att fota själva pumpan!
På bilden nedan....längst upp t.v Zapallitopaj...
Nedanför finns Argentinska piroger!
I söndags fick vi trevligt besök på kollo
och Yamis fick bjuda på sina "stoltheter"!
Vi hade så mysig att jag glömde fota alla!!!
Irriterande!
Igår jobbade vi hela förmiddagen...
sedan blev det La Colonia och en ny
"pumpa-rätt"!
Mumsigt!

Veckan har också bestått av...Drakfestival med Kammarorkestern och Lagaylia, träffade massor av gamla vänner!!! Uppesittarnatt med grannen och en liten Wiskey, och jobb på gruppboendet! Vilken kul blandning! Ikväll är det konsert i Kyrkans hus! Då sjunger Yamandú opera med 3 proffsiga vänner! Själv ska jag agera fotograf & filmare!

Chau!

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj vad mycket det blev. Kul. Hoppas ni inte har glömt att Stickorna och Aquagruppen räknar med vecka 49.
    Kul med Alfvegren, kul med odlingen, kul med affären, totalt kul...

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt!!
    Kan man förboka till Alfvegren?
    Kram
    Susanne (Grodan)

    SvaraRadera