måndag 12 december 2011

Lucia!

Oj, vad tiden går!
Den här fina pappersraden med Lucia fick jag beställa hem igen, då den tog slut på några dagar!
**********
Många tjejer drömmer om att få bli skolans Lucia, det gjorde inte jag! Så gissa om jag blev chockad när jag blev vald i 9:an. Jag hade visserligen långt ljust hår...men det klippte jag av ordentligt. Jag ville verkligen inte...hatade redovisningar framme vid katedern också, blev sååå nervös och rodnade. Och det blev en enda lång plågsam pina! Fy 17!
Men...jag har inte fört över mina rädslor på min dotter!
26 år senare blev hon vald till skolans Lucia!
Och hon bad Yamandú om lite "sånglektioner", för hade hon blivit vald skulle hon göra sitt bästa...och sång var inte hennes bästa ämne (hihi), hon var ju sportnörd! Det tycker jag var tufft!
Och jag fick bara titta & njuta, det passade mej fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar