onsdag 4 januari 2012

2012!

Ett riktigt
***GOTT NYTT ÅR ***
hoppas jag att vi alla får!
Jag är sjukt trött efter den här hösten och julen! Men nu är jag ledig i en hel vecka...ljuuuvligt! Precis före jul hände något konstigt med mitt långfinger...det svällde upp som en korv och gjorde jätteont när jag rörde det...kanske hade jag använt det för mycket på det här viset....hihi! Nu är det nästan bra igen...konstigt!
Men nu är det nära till ryggskott istället...kul!
Näää...inte alls! Kan bara sova med sömntablett, och då blir man ju som en mupp dagen därpå. Värst är det i ljumskarna...huvva va jag klagar...men
i morgon ska jag till min kiropraktor!!
Gissa om jag ska må gott sedan?
**********
Julen var iaf mysig i Stöde med hela familjen!
Lilla Mattis var så fin i sin slips!
Och Fanny var så fin i "mitt" tryne! Yamis fick en "tuppnäbb", kanske finns det kort på den också! 
Judagskvällen påbörjade Yamis sin resa till Uruguay! Jag hade "barnen" hemma och vi hyrde en massa filmer...bl.a "Fanny & Alexander". Lite extra kul då Fannys kille heter just Alexander! Fanny mår bra på sin "Epilepsimedicin", har iaf inte haft fler anfall. Skööönt!
**********
Nyår firade jag hemma med brorsan och Maria, som hade gjort världens godaste fäskfilé! Dom hade 2 av sina ungdomar med sig...sedan dök det upp några fler. När vi satt och åt ringde dörrklockan och mina grannar kom in med en tallrik Afrikansk mat!
Dom ville bara önska GottNyttÅr....det var jättesnällt & supergott. Det var bl.a lamm, kyckling och något jättestarkt!
Det finns massor av snälla människor!
Ni kan inte tro vilka kunder jag har i butiken! Jag har fått blommor & blader och t.o.m RÖROST! Fantastiskt!
Och strax innan jul fick vi äntligen en ny tvättmaskin!
Alltså, vår tvättmaskin gick sönder i våras...och det är 4 trappor utan hiss till tvättstugan. Det fixar inte min rygg!
Och nu är ju inte Yamis hemma på 3 veckor...snyft!

När jag nu summerar Almamias jul så är jag väldigt nöjd! Man vet ju aldrig när det varit stängt så länge...men, är det värt allt jobb? Det är frågan!
*********
Almamia "lilla scenen" har utvecklats under 2011...kul, med tanke på våra planer att "vara nöjd med 5 roliga år"...och helt enkelt lägga av! Men nu har vi nya pigga "Almamiavänner" som jobbar på med härlig energi!
Här är vårens program:
En ny hemsida har vi också på gång:
http://almamia.se/
Just nu skypar jag med Yamis som är på en veckas bilresa norrut!
Vi kollar JVM-hockey....nu blir det straffar....
Den här bilden fotade jag via Skype häromdan...3 brorsor!
Här kan vi läsa om resan "norrut":
http://trespontviks.blogspot.com/
Jaaaaaaaaaa....vi vann mot Finland!
***God Natt!***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar