söndag 22 januari 2012

Jag jobbar...

...bakom kulisserna, kan man säga!
D.v.s bakom butiken i verkstaden! Men nu snackar jag "röjning" och planering! Kommer att öppna butiken i februari...så långt har jag kommit!
*************
Yamis kom hem välbehållen! Men som vanligt skulle han behöva semester...efter semestern (haha)! En fin klänning hade han med sig till mej....förutom smycken och goda ostar.m.m! Ostarna från "byn" hade jag "beställt"!
Han kan mina färger "Shampoo"!
De gick fort, veckorna han var borta. Tackochlov! Och nu är det skönt att det är vardag igen! Tomten som grannarna smycket trapphuset med är borta! I julas tyckte jag att den var jättekul, men sista dagarna såg den.....
.....lite läskig ut! Eller hur?
När jag pratade med sonen häromdan, hade han hjälpt grannen att klippa "naglarna" på Alpackorna. Det var inte första gången vi tvistade om ordet "naglarna"....Heter det verkligen så? Nu blev det "Googling"...på bilder!
Kolla på tusan! Dom har ju naglar...på trampdynorna! Vilka skumma djur!
*********
Fanny har varit hemma några dagar! Förra veckan var hon jättedålig, hade fått mykoplasma! Hos läkaren fick hon ett litet epilepsianfall och blev sjukskriven, så nu har hon varit hemma och vilat upp sig! Men imorgon åker hon till Oslo och jobbar igen! (Hon hotar med att sluta läsa min blogg om jag inte uppdaterar oftare, det kanske jag borde ta och tänka på!)
Chau "Nannooo"!

1 kommentar:

  1. Länge sedan jag tittade in på din blogg... Hoppas Fanny mår bra igen. Alltid oroligt med barnen, fastän de växer om oss på alla möjliga sätt :)
    Vilken fantastisk klänning du fått! Något att vara riktigt avis på... där har vi samma smak!
    Fortsatt lycka med det nya året önskar jag Dig!
    Kramar från Lena(och Dan) i Haverö <3

    SvaraRadera