fredag 5 juni 2009

Dulce de leche & en student

Äntligen hemma!
Den här tiden på året vill jag helst hålla mej på hemmaplan, men den
här snabbresan till Stockholm blev lyckad...trots regn och rusk.
Kolla vad vi fick med oss! Dulce de leche från Argentina!Nu vet jag
att många kunder blir glada, inte minst våra Sydamerikanska vänner, som
äter dulce de leche på "längden och tvären"! För en svensk som jag kan det
bli lite väl sött, men på vaniljglass är det smarrigt!
Påminner lite om kolasås.
Äntligen student!
Grattis Jonis!! Det gjorde du bra!
(Ser fram emot en god middag på tisdag!!!)
Temat på festen igår var Uruguay och höjdpunkten var tårtan som
kallas " postre chaja" (den hade faster Susanne bakat...mums!)
Och den innehåller.........Dulce de leche!
Lite försvenskat kan man säja att den består av: sockerkaka, grädde,
dulce de leche, konserverade persikor och krossade maränger.
JÄTTEGOTT!Här har han bara postre chaja i tankarna...
... eller hur?

I morgon ska vi också fira! Nationaldagen!
Då är butiken stängd!

HIPP HIPP HURRAAAAA!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Titti! :)
    Jag hittade den här bloggen via en lapp jag hittade på disken på Almamia i onsdags. Kul att du har en blogg, men du skulle länka till den från hemsidan så att fler kan hitta den!

    Själv har jag gjort en god gärning och uppdaterat mamsens hemsida, ta en titt vetja! :)
    http://www.nallarochting.se

    Ha det fint, vi hörs och ses! :)
    / Malin

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket! =) =)

    SvaraRadera