söndag 4 september 2011

Jaa...vart tog jag vägen?

Jag har inte försvunnit från jorden...tvärtom så lever jag 100% i det verkliga livet....om man får säga så! Och till min stora lycka har jag hittat "mina röda skor"! Dyra för mej, men otroligt sköna...och mina kraftiga vader får plats. Hurra, vad jag är glad!
Sommaren har varit toppen!!!
Jag kan inte klaga på något! Nu ska jag visa lite av vad vi gjort.
En liten fest med mina goa (f.d?) arbetskamrater på kollo!
Grillning och gissningsband en härlig sommarkväll!
Yamis fick en flygtur av en "nyfunnen" vän!
Så kan det gå när man festar till gryningen och känner sig lagomt kaxig (hihi). Det hände en annan av alla grillkvällar. Vilken grej, va?
Jag vinkade och fotade från kollo.... 
Gjorde ett hjärta av tyg och hoppades att dom skulle se det...
...vilket dom gjorde!!!
Titta noga i nederkant i mitten av bilden, så ser ni!
Jag fyller år mitt i juli....det är väl en bra anledning till fest?
Familjen och "Göteborgssläkten" kom på besök och Yamis sjöng med barnen! 
Ingen kom undan mitt gissningsband!!!
Syrrans pojkar hade gjort ett fint kort och ett fint armband till "gamla" moster!
Mamma hade ramat in sin mormor & morfar som var så stiliga!
Jag fick många fina presenter, fast jag fyllde ojämt! Tack!
Fanny hade varit på gatufesten...för många dagar!
Hon vilade i hängmattan....som hon brukar(hihi)!
Den här fina ängeln fick jag av henne!
Min son är galen i Amerikansk fotboll...börjar bli duktig själv också.
Men den här missade han! Yamis skulle visa hur man gjorde...och glömde sin onda axel!
Det var en syn för Gudarna!
Dom här söta Alpackorna bor granne med Hampus & Mickis! Och ibland är dom alpackaskötare...vilken grej att skriva i sitt CV!
Min syster och svåger fyller också år i juli. Dom har byggt färdigt poolen nu, så vi tyckte det passade bra med alkoholfritt rosévin och fina "brillor"! Lillebror såg fundersam ut!
 Familjen hade samlat till gårdsgrus också...fiffigt!
Varje morgon när vi vaknar på kollo går Yamis ner i "landet" för att kolla sina pumpor från Uruguay. Och det har blivit massor!
När det började bli kallt på kvällarna fortsatte vi umgås med vänner inne i vår lilla, lilla stuga! Vi har spelat, sjungit, spelat kort....
...och när vi varit ensamma har målarlådorna åkt fram...samtidigt som vi lyssnat på sommarpratarna!
Min arbetskamrat Cathrine fixade biljetter till Skulefestivalen!
Jättemysigt! Eskefeurat spelade...men tyvärr tog batterierna slut i kameran nästan direkt! Och där fanns varken alkohol eller batterier att köpa!
Två tv-inspelningar har jag hunnit med också. 11 september kl.10 kan ni se den första på SVT! Yamis är på hugget där, kan jag lova!
Då tog batterierna slut i kameran igen...hmmm!
Jag som sällan är sjuk blev dyngförkyld den veckan. Typiskt!
Men det gick över och jag har kunnat jobba hela tiden. Konstigt nog började allt om i fredags...så lite hängig är jag!
När det gäller mitt nya jobb så ska jag snart berätta om det.
Det jag kan säga är att...."det är mycket nu"!
När det gäller Almamia...så återkommer jag också. Jag måste bara landa lite, men planen är att öppna några dagar varje månad! Nu ska jag måla glas! Chau!

4 kommentarer:

  1. Bra att du är tillbaka! Har saknat dina goda livsrapporter!
    Och vilken härlig sommar ni också verkar haft.
    Även vår sommar har varit fylld av musik och goda vänner.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ps. Var får man fatt i så snygga stövlar? Ds.

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är tillbaks. Jag har saknat dig.Kul med en fantastisk sommar, för det verkar ni verkligen ha haft

    SvaraRadera
  4. Tack, va ni är goa! Nu hoppas jag att vi alla får en härlig höst också!Stövlarna köpte jag på Eurosko(tror jag det heter)!Kraaam!

    SvaraRadera