onsdag 5 januari 2011

Aguas Dulces!

Dagarna går fort när man har kul!
Det är inte lätt att hitta "nät", men nu sitter vi på
ett internetcafé i Aguas Dulces...
Vårat lilla paradis i Uruguay!
Jag är här för 3:dje gången nu! Sist var Fanny med,
och jag vet att hon är "avis" nu!
Hoppas att Hampus & Mickis följer med nästa gång,
för hit ska vi igen!
Igår var vi i La Paloma och jagade garn!!!
Kolla vad jag hittade i en butik!!!
Det är ju jag!!! Hihihi!!!
Med tanke på dagens äventyr såååå....
Vi klev upp tidigt för att rida i 3,5 timme
från Agua Dulces via Valizas sanddynor till Cabo Polonio!
Helt otroligt!
Minns inte när jag red senast, men
det var så otroligt härligt!
Vädret var perfekt!
Yamandú fick en pigg häst och var
en riktig "Gaucho"!
Min häst var en lat rackare...så jag var
nästan alltid sist!
Men då kunde jag njuta i lugn & ro!
Man måste åka jeep för att ta sig dit!
Vi lämnade hästarna och åkte jeep tillbaka...
...men den går inte hela vägen så Yamis tyckte vi
skulle lifta! Så gör alla här!
Och efter några minuter hade han fixat lift med några
ungdomar! Hon som körde var en
äkta Uruguayanare som drack "mate"
när hon körde! (Hon rökte i bilen också!)
När vi promenerat sista biten var vi hungriga så det blev
en riktigt god Paella!
Nu ska vi gå till playan
Det har tagit lååång tid att ladda ner alla
bilder...men kanske har vi internet när
vi kommer "hem" till Valdense sent imorgon!
Vi åker via Montevideo där vi ska fira Trettondagen,
"Reyes"...med vänner på en restaurang i Gamla stan!
Måsågott alla där hemma!

1 kommentar:

  1. Så underbart ni ser ut att ha det! Inte utan att även jag blir "avis". Här hemma har vi snöstorm. Ha en fortsatt bra resa!

    SvaraRadera