tisdag 11 januari 2011

Idag mulet och skönt!

Jag är ingen person som kan ligga
på en playa och "pressa"!
Nää, då går jag hellre och
samlar stenar & snäckor vid vattnet...
...och stickar lite!!
Jag avskyr stränder där hundratals människor trängs
och där man ska betala för en solstol!
Här har alla sin egen stol och man får vara helt
ensam om man vill! Och...till playan åker man
sent på em och kvällen...då solen går ner!
Överallt kan man sticka!
Här sitter jag i trädgården och stickar
på en randig barnmössa i svenskt ullgarn!
Och igår åkte vi till Montevideo
för att köpa garn!
Manos del Uruguay!
Jag fick nästan panik när jag
skulle välja vad som skulle inhandlas!
VILL HA ALLT!
Senan gick vi till ett ställe som är
riktigt inspirerande! Massor av hantverkare
som är samlade under samma tak.
Påminner lite om Designtorget!
Här brukar vi köpa fina örhängen av en konstnär!
Tillbaka i Valldense...
och till mysigaste gårdsbutiken dit jag
kan gå varje dag!
Utsidan...
Och här är min favoritbutik nr.1!
Allt är "hantverk"!
Här är kvinnan bakom allt!!
Hon har varit med om många svåra sorger men
är ändå alltid positiv och vänlig...
Man får så mycket provsmakning att man
är mätt när man går därifrån!
Och massor av god energi!

4 kommentarer:

  1. Det är så trevligt att få "följa med" på er resa här på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Tack Kajsa!
    Va kul att du läser! Snart är vi hemma igen med massor av minnen och garner! See You! Kram!

    SvaraRadera
  3. I morgon är det kulturcafé på Almamias lilla scen. Jag har träffat Emil. Köper du med örhängen till butiken? Det är kul med annorlunda saker. Så roligt att se bilderna från er resa fast nog blir man lite avundsjuk.
    kram Gittan

    SvaraRadera
  4. Tänk, vad ni har det bra i ert "fritidshus".
    Matbutikerna verkar vara i lyxklass, fast på ett gammalt och hemkärt sätt.
    Ja, nu kommer ni hem snart. Här har det snöat sedan ni for, praktiskt taget hela tiden. Vi skottar och skottar och nu vet vi inte var vi skall göra av snön snart.Kanske kan vi exportera till Valldense, för att ge lité svalka.

    Var rädda om er!
    pussokram fr. mor

    SvaraRadera