måndag 17 januari 2011

Back home!

***Vilken seg dag!!!***
Resan hem var mycket jobbigare än resan dit.
13 timmar tar det över Atlanten...och det är
trångt på planet. Satt i mitten av 3 och hade en
jobbig tysk tant på ena sidan.
Flera barn runtomkring som grät & grät...
...stackars barn, varför ska man resa så långt med
så små barn? Tackochlov att jag hade öronproppar
och en egen mysig filt...och en bra bok!
Sista dagarna i Sydamerika innehöll det mesta,
men nu ska jag bara visa färg!!
Om jag hade pengar skulle jag köpt....
...dessa helt galna skor!
Vi gick in i butiken för att fråga om priset,
som var för dyrt...det var bara designade kläder
men...skorna hette "Sueco"!!!
Kul, va?
Här bland alla kläder
gjorde vi några fynd istället!
I La Boca dansas det tango överallt,
och allt är målat i vackra färger!
Men, där måste man hålla hårt i väskan!
När klockan var 18 började man plocka ner alla
marknadsstånd...konstigt tyckte vi som var vana att
alltid vara för tidigt ute. Äta middag före kl.21 var
nästan omöjligt, då grillarna inte var uppvärmda!!
Men i La Boca ska man inte vara
på kvällen, så vi tog en taxi därifrån...snabbt!
"Taxigubben" berättade för Yamis att han nyss fått stryk
där,och visade en bula i skallen! Sedan visade han en
batong och knivar han hade gömda i taxin. Så är det
i Argentina...eller Buenos Aires! Lite läskigt, tycker jag!
Men dom har godare kaffe än Uruguay!
Förlåt!

2 kommentarer:

  1. Välkomna hem igen! Ska bli spännande och se mer bilder och vad ni (du?)handlat. Kram Gittan

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem.
    Ska bli kul att se vad du handlat
    Jättekul att man kunnat följa dig här på bloggen. Jag har inte kommit igång ännu. Jag är lite svårstartad tror jag
    kram och kram till Yamis också

    SvaraRadera