lördag 8 januari 2011

Tillbaka!

Nu är vi hemma i Valdense igen!
Och vi har internet!!!
Har skypat med barnen...fantastiskt!
Vi har gått runt med datorn för att visa...
...både inne och ute!
Jag har lyssnat på sportradion...men det var Norges dag,
stackars Fanny!!! Hellner hade tydligen dåligt vallat!
Nu kommer några bilder härifrån...
Nyårsafton med grannarna och "musikerna"!
Jag var lite trött...kom ju dagen innan!
Nyårsdagen...
...Yamis tar ett dopp i Rio de la Plata!
En normal frukost i Uruguay!!!
Gäller inte mej, som har tagit med hårt bröd!

Världens bästa glass!!!
Mor, far och son...och Yamis i spegeln!

Hit måste vi åka för det är så rent och fint och
dom använder aldrig nötter!
Sent igår tog vi bussen dit...mmm...
Pappan är den enda som kan receptet och dom
har haft detta ställe i 60 år!
Det ligger i en liten stad ca. 1 mil härifrån, som heter
Nueva helvecia!
Godaste smakerna är:
Crema, Dulce de leche & frutilla!
I Colonia Valdense har tiden stannat
på många ställen! I love it! Här är min snygga karl!Hihi
Han får köpa nya solbrillor hela tiden!
Nu gick han ut för att sola...och jag ska bara
hämta min svenska veckotidning...
så jag kan lösa korsord...när jag solar ryggen!!
Jag klagar inte!
Här är en liten filmsnutt från Aguas Dulces
och hotellet vi alltid bor på!
Bakom hustaken finns Atlanten!
Ikväll är vi bjuden till en udda tusenkonsnär
på grillfest...den börjar väl vi 22...men man vet
aldrig här...punktlighet existerar icke!
Hejhopp!

2 kommentarer:

  1. Idag är det nollgradigt i Sundsvall. Känns nästan som sommar :-)
    Ser att ni har det bra. Fortsätt njut av naturen och varandra. Kram Gittan

    SvaraRadera
  2. Hej Gittan! Just nu regnar det här...skööönt!
    Hörde att ni haft konstigt väder.
    Vi njuter, hoppas ni kan göra detsamma trots vädret!
    Kram & hälsa "gubben"!

    SvaraRadera