tisdag 24 maj 2011

Just D!

Kanske jag borde "starta igång" datorn och kolla mejlen...& bloggen!!! Har inga problem att låta bli...egentligen! Obs...det heter INTE EJENKLIEN!

Sista veckan har det hänt mycket! Trots att "vägen försvann" har vi haft fullt upp i butiken, tack vare ett annonserbjudande. Men naturligtvis hade det varit ännu fler kunder utan vägbygget...några hade svårt att ta sig fram och jag hörde att en kvinna ramlat utanför grannarna! Idag har jag fyndat på "loppis"! 3 fina små "krus"...80kr! Jag älskar sill & sylt (men inte ihop)! Plus en trasmatta och en fin lampfot m.m!
Vi har köpt en sommarbil! Ville så gärna ha en sån här, som jag såg i Uruguay senast! Men vi kunde inte hitta någon på närmare avstånd, så det fick bli en....

...liten söt Seat istället! När vi kommer på något, kan det gå fort! Ännu är vi nöjda! Åkte till Sveriges geografiska mittpunkt på 50-årsfest med den i lördags, det var en upplevelse! Festen alltså! Det var mina barns far som fyllde år, vilken "gammelgubbe", va? (Hihi!) Fanny & Jocke kom från Oslo och Hampus & Mickis från "norr"! KUL! Jag glömde kameran hela helgen!

I söndags blev det kollo!!! Underbart! F&J drog hem till Norge men Mickis kom upp och hjälpte mej att beskära några buskar, hon ska bli trädgårdsmästare, minsann! Hampan låg mest under parasollen ( hmmm...) och läste! Idag blev det en sväng dit igen, med diverse gödsel och krukor! Vad lyxigt med egen bil, och lätt! Det var nog 5 år sedan sist, men jag är miljövän och ska röra på fläsket, så det får inte bli en vana...

Imorgon ska jag till mitt "nya jobb" och hälsa på. Alla utom jag verkar förstå att jobbet är mitt, märkligt! Det är för bra för att vara sant, helt enkelt! Återkommer när jag fattat...om det är sant!

2 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet!
    Tvivlade inte en sekund på att det var menat för dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis från mig också. Passar nog dig som hand i handske!!
    Eva L

    SvaraRadera