fredag 20 maj 2011

Skratta eller gråta?

Jaaa...det är frågan! Titta på den här bilden...klockan var över 11 och jag kunde inte komma in i butiken för att öppna! Men gubbarna jobbade snabbt som tusan för att få en "bro" på plats!

Fint...bra...!?! Just nu är vår bästa tid...vi har börjat fira 5år med annonser...som kostar...pengar! Grannarna "Hårfrissan" & Silversmeden har också sin bästa tid........... JUST NU!
Väl inne i butiken fick jag snabba på....försenad! Det fick ju lov att gå! Och kunderna började droppa in!

I en liten paus gick jag in i "köket" för att hämta kaffe. Då blev det ett förfärligt liv "därute"! Kolla....utanför min dörr. Då var klockan ca. 13:30!

Det här är kommunens påhitt!!! Jättebra att det ska bli en cykelväg....men varför göra den JUST NU? "Väg-gubbarna" är trevliga och tillmötesgående och ställer själva frågan: varför gör vi inte detta i aug./sept.! Man häpnar över kommunens sätt att "tänka"...vi fick inte ens informationen i tid...och när den kom var det en lång rad skiiiiiiitsnack! Dom ljög oss rakt i ansiktet! Jag blir rädd när jag ser så många inkompetenta människor som inte ens står för sitt ord! Det är världen största problem just nu...Ingen behöver stå för någonting...man kan t.om bli belönad men en stor summa pengar, om man gör något riktigt korkat!

Punkt!

5 kommentarer:

  1. Förstår att det får konsekvenser för din försäljning. Fy sjutton.

    SvaraRadera
  2. Hej jag tycker hele idén är helt gaaaaaalen, cykelbana på Rådhusgatan????? Vem fan gynnar det? Jag tycker att det är skandal att kommunen lägger pengar på nåt dylikt, när det för tusan inte ens finns sängplatser att erbjuda dom hemlösa i den här stan, endast sex platser finns, SKANDAL, Göra livet bättre stod det i papperen vi fick ang cykelbanan, skiiiitsnack, gick alles utmärkt att cykla på denna gata tidigare, Sundsvalls Kommun är en lekstuga, och bryr sig defenetivt inte om er som har era härliga butiker, BEDRÖVLIGT!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara HUVALIGEN......vilka stollar!Tyvärr har jag slutat bli förvånad, men jag har slagit näven i bordet...hårt! Det kommer jag aldrig att sluta med!!!Man måste våga säga ifrån, även om det inte hjälper alla gånger.Tystnad tycker jag är ett medgivande...som att säga "gilla läget"...NEVER!

    SvaraRadera
  4. Men bra Titti, absolut det värsta uttryck jag vet "gilla läget" hmpfr..... så länge jag lever och kan framföra min åsikt så kommer jag att göra DET, och kommer en dag när jag inte kan tala så kommer jag att fixa så att min åsikt kommer fram ändå!!! ha en härlig helg:0))

    SvaraRadera