tisdag 21 juni 2011

La Colonia!

Igår tillbringade jag hela dagen på La Colonia, ensam! Åhh, va mysigt...lugnt & skönt! Nu njuter jag av att bara vara och leva i nuet! Vilken klyscha, va? Men det är faktiskt sant! När jag kommer dit börjar jag ofta med att plocka in nya blommor.
Sedan går jag runt och tittar på allt vackert ogräs!
Igår regnade det mest hela tiden, så jag höll mej inne och målade i köksskåpen, vitt och fräscht!
På verandan har jag flera projekt på gång! När regnet lugnade sig gick jag ut och strosade bland alla växter. Synd att dom blommar ut så fort. Men då kommer nya!!
Det här är våra nya hyresgäster! Dom bor i min "örtträdgård" bland citrontimjan och oregano. Vargspindlar, heter dom visst. Det är mest honor och alla bär sina små barn på ryggen...många barn blir det!!! Men dom är jägare och äter även fästingar, läste jag. Så dom får bo kvar!
I söndags var jag, mamma och hennes kusin Kerstin ( som har stuga här men bor i Göteborg) till Hampus och Mickis i Höga kusten! Guuud va fint det är där uppe nu! Vi fick tomatplantor, chili & nå´n ballongblommeplanta(?) som Mickis drivit upp. Kul! Hampus har fått mycket av min musiksmak, men den här har han inte "mycket till övers" för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar