lördag 18 juni 2011

Nämen...

Jomenvisst...vi har fått en bit trottoar! Det märktes inte minst igår, då det var en riktigt bra dag! När man kommer ut från butiken och går till vänster, ser det ut så här just nu. Inte så tokigt med tanke på hur det varit! Men idag var det något som inte stämde...är det inte??? Jag blev tvungen att gå lite närmare för att se....
Jo, jag såg rätt!
Någon har flyttat på min "Stickgraffitti" inatt! Haha....va kul!
Den var tammetusan finare här!
Men vad är det här? Ett budskap är klistrat strax ovanför....
"Köttfri måndag!"
Alltså...jag lever ihop med en "grillkung"...och har en dotter som jagar älg....och när vi bodde på landet hade vi 2 grisar som vi åt upp när dom levt ett visserligen kort, men underbart liv. Men.....
Okey då! Vi försöker med det....alltså:
En köttfri måndag!
Ikväll blir det konsert med Villancico i GA-kyrkan i Sundsvall!
Det är min svåger Peter som leder ensemblen, och han kommer att bli överlycklig när jag berättar om min plan om en "köttfri måndag"! Han är nämligen en väldigt "aktiv" vegetarian! Så vi har haft många, långa diskussioner ang. detta. Jag tycker inte det är ok att "knalla omkring" i skinnskor samtidigt som man fördömer dom som äter kött, t.ex! Jag tror mer på sakliga argument och att vända och vrida på allt...det gäller även religion & politik! Det är kul, tycker jag! Och man lär sig massor!
Trevlig helg!
Tro vad Yamis tycker om min plan, jag menar...nu är det sommar och han ska köpa en ny grill! Men, det går ju lika bra med (selleri) majs & ost & lök på grillen. Och banan! Mums!

1 kommentar:

  1. Och det handlar väl bara om måndagen?
    Kul att du får trottoar. Nu var det väldigt länge sedan jag var in till dig.Få se om det kan bli i slutet av veckan.
    Undrar om du fick mailet jag skickade för någon vecka sedan. Jag skickar ett till!

    SvaraRadera