lördag 25 juni 2011

Semester!

Onsdag & torsdag var det full fart i butiken, skööönt att trottoaren är tillbaka! Men nu är det så här... Den 1:a Augusti börjar jag jobba på Grönborgs handtryck! Fram till årets slut arbetar jag 75%, sedan blir det förmodligen 100%! Nu har jag SEMESTER och butiken är stängd. Ska fundera på fortsättningen...Jag har ju aldrig släppt mitt jobb inom psykiatrin...har inte kunnat välja väg och satsa 100% på något, men...nu får jag "allt i ett"! Min plan är att behålla Almamia och utveckla butiken mot "verkstad,atelje...fantasigalleri...." Ni hör ju....jag vet inte riktigt, men ska klura på det nu när jag har SEMESTER! Kl.23:15 i torsdagskväll, flyttade vi in på "La Colonia"! Nu ska tomaterna jag fick av Mickis planteras om...och chilin!
Igår fick vi ett ett ryck och åkte till Stöde för att fira lite midsommar! Utsikten kan man inte klaga på!
Vilken konstig bild Yamis "fick till"...Jag, syrran och hennes son har fokus på helt olika saker...hahaha...
Vi var några "tjurskallar" som skulle sitta ute när det var midsommar. Jag fick världen frossa när vi kom hem till "kollo" senare! Huvva!
Sakta men säkert går "poolbygget" framåt! Kanske går det att ta ett dopp i sommar!
När jag växte upp var det mycket musik på midsommar, pappa spelade alltid dragspel! På senare år har det blivit mer sällan, då han fick en stroke för några år sedan! Men...han är sååå tjurig...och fick tillbaka körkortet efter några månader. Nu måste han ha "tjuvrtänat"...för det gick riktigt bra!
Yamis tog ton...och tillsammans "gjorde dom" den här låten... på sitt eget vis!!! (Hihi...) Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar