onsdag 15 juni 2011

Uppdatering!

Ungefär så här skulle mitt "drömhus" kunna se ut....i trä! Så här fint bodde vi de 2 sista nätterna i Ungern, på en liten vingård. Där ute satt vi och åt en god frukost på morgonen! Observera solpanelen på taket!
Yamis & Andras (som kommer från Ungern men nu bor i Sundsvall och sjunger i kören Samklang) hade intressanta samtal på vår balkong!
En av höjdpunkterna var vinprovning i en fantastisk vinkällare, med sång av en manskör från orten och dragspelsmusik av en "glad prick"! Det var lite magiskt!
En modell helt i marsipan, (hihi)! Yamis & jag hittade ett litet marsipanmuseum...helt galet!
På en stor marknad i Budapest åt vi...
...Langos!!! Med massor av "pålägg"!
Den här passar i min "konstigaskyltar-samling"! Får det lov att vara en "Big McLenin´s & co"?
Sista kvällen fick vi en stor cigarr till middag...eller?
Vi kom hem natten den 5 juni! Dagen efter firades det på torget och Almamia fick ett "litet pris"...det handlar väl om vad som kom till av Almamia.....dvs "lilla scenen"! Motiveringen löd:
"För konstnärliga och inspirerande insatser genom sitt skapande av Almamia, ett litet "andningshål", där konst och musik vävs samman. En mötesplats över alla gränser och kulturer, där broar byggs som ger hopp för framtiden och där tid för reflektioner och eftertanke skapas"!  
Yamis & Marianne, som gjorde ett jättejobb med Ungernresan (och som dansade på torget dagen till ära) poserar framför kameran!
Vore trevligt att kunna ta sig dit också, till Almamia, alltså! Sista konserten fanns det bara ett dike utanför "lilla scenen", som tur var upptäckte Yamis det och en "bro" fick hämtas för att kunna släppa in de 50 gästerna! Vilken reflektion gav det, tro?
En dag "sket jag i alltihop" kl.15 och åkte till kollo! Gissa varför?
Det sorgliga är att mitt 5-årsjubileum inte alls blev som var tänkt! Det gick ju inte ens att få hem nya varor, så jag strök en massa beställningar...och det var tur med tanke på hur allt blev! Men jag deppar inte ihop! Är glad som en lärka! Efter en jobbhelg på gruppboendet, tillbringade jag mycket tid på kollo månd. & tisd. Härligt med lite regn & rusk så det blir något gjort i stugan!
Har "möblerat om" i vårt lilla kök! Och...på egen hand satt upp ett skåp...kolla hur fiffig jag var!!!
Idag jobbar jag sista kvällen på gruppboendet....sedan SEMESTER !!! Det betyder La Colonia!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till det "lilla priset"! Det är ni värda och jag instämmer i motiveringen som gavs! Ha nu en riktigt skön sommar båda!

    SvaraRadera
  2. Oj Nu var det mycket. Kul att du har det bäst. Fortsätt med det.
    KRAM

    SvaraRadera