onsdag 9 maj 2012

Det bor en liten rebell i mej...

Musiken är en viktig del i mej
 och det finns vissa textrader
 som "sitter fast" sedan jag var ung och "rebellisk"...dom plockar jag fram ibland....vid behov! Som t.ex.
Hanna från Arlöv, hej!
Jag lärde mycket av dig
Du sa som det var
Och det kändes så bra så
Nu kan jag göra nånting själv
Hanna från Arlöv!
 
Eller...
Du, jag är fri att säga nej
Jag gör som jag vill och lite till....
 
Uggla var bäst på 70-talet!
Men en dag ska jag ge dom,
ja röda mattan ska fram,
dörrsluskarna ska få böja sig för mitt namn.
Ja, visst lever jag livet,
 och är kanske en smula vulgär,
men är man galen bara för att man
 inte är som dom där?
Sundsvalls stolthet Rasta Hunden!
Men nu vet jag att vi inte é nåt annat än egoskitar
Det enda vi kan slåss för é våra egna bitar
Vi säger till varann att 'dina åsikter
kan du stoppa upp i skitan'
Vi é jävligt bra på att snacka,
men när det kommer till kritan.....
Du trodde att nazisterna
Som skicka' in judarna i gaskamrarna
Var sinnesjuka!
Men det kunde lika gärna varit du,
Eller jag
För vi é bara en grå, stor, jävla massa!
Som går dit vi blir ledda
Och gör vad vi blir tillsagda
Mördare, säger du
Då ska vi döda dem,
Men då är du en mördare själv!
**************************
 Vilken nostalgitripp
jag har gjort nu....häääärligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar