måndag 14 maj 2012

Grrrrr....

Idag har jag jobbat på gruppboendet....och nu är jag är ARG! Vet ni varför? Joo, det fanns ingen vikarie, när en personal var sjuk!!!
 Är det arbetslöshet, eller?
Vi har redan ett så slimmat schema så det blir väldigt sårbart. Vi var 5 personal som mest, och vi bör/ska vara 7! Dessutom hade vi en elev att handleda...inte bra!
Vi har ett system som är fruktansvärt OSMART och OSMIDIGT, det kallas ROP!
Det kan ni läsa om här:
Där ligger problemet!
"En effektiv och kostnadsmedveten rekryteringsprocess"!
Eller hur?
Fy bubblan!
Jag ska banne mej ta reda på vad detta vansinne kostar för skattebetalarna! All omorganisation som går snett pga att man aldrig gör en konsekvensanalys!
Dessutom jobbar jag nu inom:
 Produktionskonsernen !!!!
I en liten del av annonsen när Sundsvalls Kommun sökte en...
"DRIVANDE DIREKTÖR..." 
kan man läsa:
"Produktionskoncernen kommer att bestå av ett antal fristående och självständiga affärsområden. Affärsområdena producerar tjänster inom välfärdsområdet som levereras direkt till kund. Varje verksamhet ska vara konkurrenskraftig i relation till fristående alternativ, vare sig konkurrensutsättning kommer att ske eller inte."

Låt mej påminna om att mitt yrke är Mentalskötare inom Socialpsykiatrin...Grrrrrrrrr.......
VART TOG MÄNNISKORNA VÄGEN?
Har man kanske "Leanat bort dom"?
Det här är bara en av många saker som upptar min stackars lilla hjärna, just nu. Så ni förstår att jag inte har tid och kraft att driva en butik! Hela samhället är ju på väg åt pipan!
Och jag tänker inte bara "titta på"!
Never!!!
"Varför ska man göra lätt för sig,
när det är så lätt att göra svårt för sig?"
R. Eriksson

3 kommentarer:

  1. Har en kompis som jobbar inom hemtjänsten, dom är också förbannade på ROP-systemet. Dessutom tycker inte jag att man ska köpslå med människor, vårdsektorn ska inte vara ett vinstdrivande företag! Det är rent äckligt hur kommunen håller på! Jag blir också arg!

    SvaraRadera
  2. Heja på, heja på Titti!
    Härligt se en ENGAGERAD!
    Det ger oss gamlingar hopp om en framtid i humanistisk anda!

    SvaraRadera
  3. sååja mami, du ska snart få gosa bebismage så blir du lugn :)

    SvaraRadera