måndag 10 maj 2010

Måndag

Måndag betyder "min dag"!
Almamia har stängt och vi hyrde bil igår.
När vi lämnat Fanny vid tåget åkte vi till
kollo för att kratta och premiärgrilla!
Man blir så lycklig av att se vårblommorna lysa!
Men hur ser stugan ut?
Nu är det dax att göra någonting, men vilken
konstig färg. Hade önskat vanlig "Falu röd"!
Kl.9 i morse åkte jag på färgjakt!
Och jag hittade den jag sökte! Så det blev en
stålborste och diverse rengöring och penslar
plus en massa goda råd! Vissa struntar jag i!!!
Det är lite grått så här i början
av odlingsperioden...men snart smäller det!
Där jag krattar kommer det att växa massor
av blommor...bilden nedan är från samma
plats, förra året! Idag har jag grävt upp en
rågad skottkärra med lupiner, vilka rötter!
Dom fanns där plötsligt i fjol...vackra!
Men inte där!
Just den här tiden på året
lider jag av att bo mitt i stan...vill gräva!!
2007 började vi vårt kolloliv,
och det är min stora räddning!
Var där helt ensam med alla fåglar idag.
Tog små pauser med en kopp kaffe och
macka...läste i några böcker...och
tackade för allt!
Ikväll har vi körövning!
Hejhopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar