lördag 1 maj 2010

I torsdags kom ett blombud
till Almamia! Det var Yamandú som skickat
en stor, fin röd ros till mej!
Vilken romantiker, va? Gulligt!!
Snart ska jag möta honom vid tåget!
Rosen är fortfarande fin!
Fanny är hemma också, så nu måste
vi hitta på något mysigt ikväll...god mat
och lite alfapet, kanske!
Vilket fynd jag gjorde på Myrorna!
I måndags när jag fixat i butiken på fm. och
det var en halvtimme kvar till öppning,
sprang jag ner till Myrorna. Hittade direkt
den "Stora broderiboken" för 35 kr!!!
Den största anledningen till att
jag köpte den är den "Franska knuten"!
Älskar att göra dessa knutar, men glömmer
så lätt hur man gör! Särskilt om det går lång
tid "mellan knutarna"!
Upptäckte snart vilket fynd jag gjort!
Boken innehåller alla typer av stygn och broderier!
Vilken utmaning!
Den var tydligen gjord av en Norska!
Hon heter Karin Mundal!
Ät, drick och var glad!
Jaa, man ska vara glad som kan äta och dricka!
Det är bara att tacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar