fredag 30 april 2010

Vår?

Den här veckan har jag varit
"gräsänka". Yamis håller på att spela in
en ny skiva med Ensemble Villancico!
I onsdags bad jag mamma jobba i butiken
en stund, ville passa på att städa när lusten
äntligen kommit! Hon fick fria händer och
skyltade om lite här och där!! Jätteskönt för mej!
Som tack gjorde jag "lappskojs" till lunch!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lapskojs
Kände mej lite lurad då jag skulle öppna burken
med "salta biten". Det står Annersteds husmanskost
på framsidan, då tänkte jag "svenskt"!!!
Men på locket står Brasil???
När jag stängt Almamia i går, tog
jag med "lillasyster" till Stadshuset för att lyssna på
Nordiska Kammarorkestern! Fantastiskt som
vanligt! Vilken lycka att jag lärt känna två
"frilans-tjejer" från Stockholm som brukar komma
hit och spela! Det händer ofta att jag får fribiljetter!
Så igår bjöd jag hem dom efter konserten på en
"enkel" tjej-kväll som ett ett litet tack för
alla mäktiga musikupplevelser!

Anette, Anna och närmast kameran sitter min syster
Jenny som inte ville vara med på bild. Men hon har
snygg frisyr, tyckte vi andra! Vi pratade mycket om
förlossningar, då Anna snart skall få sitt andra barn.
Så blev det en hel det skitsnack....alltså SKIT....och
våra konstiga magar...huvva, hur kom vi in på det?
Det blev sent....och det var jobbigt att jobba idag!
Men vi skrattade massor!!!
Ikväll sjöng Madrigalkören traditionsenligt
vid 2 majbrasor! Lite ruggigt väder och jag hade
fått för mej att det var vår...så jag hade för lite kläder!
Hursomhelst...det var härligt och jag säjer bara
VÄLKOMMEN SKÖNA MAJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar