söndag 4 april 2010

Lediga!

På långfredagen bjöd vi en
pigg 85-åring på Waynes Coffee!
Sedan bar det av till kyrkan
på konsert med en fantastiskt duktig kör!
Tyvärr var det inte min typ av musik.
Jag har svårt med musik som blir för "svår"!
Låter konstigt, men jag har samma problem
med jazz....det finns olika sorter.
Det finns sorglig och stark musik
som man ändå kan njuta av...sorry!
Inga-Britta tyckte som jag!
Påskaftonen åkte vi norrut!
Åt påskmiddag med Hampus & Mickis
och hennes "familj"! Gissa om "farmor" laddat?
Blev tvungna att gå en långpromenad på em.
Yamis & Hampan jammar i den
blivande studion...och spelade in lite på skoj!
Senare kollade vi gamla videofilmer som jag hade
med. 18 år gamla filmer, det var kul!
Vi kom hem kl.2 på natten!
Lyckliga över att vara lediga har vi fixat
massor av saker vi aldrig hinner annars!
Som att...plantera om blommorna och
frosta ur frysen!!! Yes!
Och stor-handlat!
När vi kom hem föste vi bara undan
allt och dukade upp en massa påskmat,
mitt i röran! Dimman lättade och solen
började "tok-skina"!
När vi ätit lämnade vi allt...
och gick ut och myste i solen!

Efter 1,5 timme kom vi hem och fortsatte
där vi slutade. Yamis monterade upp en
mörkläggningsrullgardin (det var långt ord)
i sovrummet, som vi inhandlade på IKEA igår!
Inte så ofta jag köper inredningstidningar,
trots att jag älskar inredning!
Läser dom på kulturmagasinet istället!
Men med jämna mellanrum så händer det.
Det här är en helt ny tidning som verkar bra
och inte är så dyr! Passar mej fint!
Den kan man spana i många år
framöver...har massor av gamla
roliga inredningstidningar av alla sorter.
Nu har julnumren åkt undan och sommar-
tidningarna kommit fram...Härligt!
Ännu härligare är att vi är
lediga imorgon också!
Yihaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar