söndag 11 april 2010

Sol!

Nästa söndag är vi här!
I Funäsdalsfjällen...hurraaa!
Finns det något härligare än fjällen på våren?
Det många år sedan jag var i
Funäsdalen och Yamandú har aldrig varit där,
så det ska bli spännande! Upptäckte att jag var
utan bra skidkläder...dom är mer än 20 år och
helt utslitna. Eftersom vi inte är några slit & släng
människor...så är jag helt LYCKLIG över min
nya blå jacka med svarta byxor till!
Håller nog till pensionen!!!!
I flera veckor har jag varit
jättesugen kanelbullar!
Idag slog jag till! Köpte jäst och riktigt smör!
Vi hade promenerat länge i vårsolen...och
planerade inför fjällturen...då kom jag på att
det är så himla gott med hembakade bullar i fjällen!
Det blev inte som det brukar!
När jag skulle börja med degen tänkte jag
stänga fönstret...solen sken och det var +23!
I min skalle ska man inte baka med öppet fönster.
Vi började fundera & diskutera kring detta och till
sist fick jag för mej att det bara gällde sockerkakor!
Ack, så fel det blev!
Degen ville inte jäsa ordentligt!
Då googlade jag på "baka i drag"....och
på Arlas hemsida fanns det svart på vitt skrivet:
"deg gillar inte drag"!
Bullarna blev ändå ok, men mina kanelbullar
brukar vara STORA & GODA!

2 kommentarer:

  1. Spara några bullar åt mig!

    /Fanny

    SvaraRadera
  2. Haha...få se nu...Du kommer hem på onsdag....
    och jag upptäckte just att bullarna var väääldigt goda frysta också...hmmmm!
    Okey då! Pusss!

    SvaraRadera