lördag 10 juli 2010

Lägesrapport!

Jaha...nu vet vi att
Uruguay blev 4:a!
Hurra, hurra, hurra, hurraaa!!!
Det var faktiskt jättebra, av ett så litet land!
Men det var nära medalj...väldigt nära!
Vi har varit (nästan) helt lediga, i drygt 1 vecka,
och haft härligt väder....skööönt!
Och jag har påbörjat
mitt stora projekt!
Halva redskapsboden ska bli ett
"dass"!
Men det enda vi köpt är en "husvagns-toa"...
resten ska jag göra av det som finns!
Det var tyvärr en ganska "lappad & lagad" bod!
Men allting går!
Ni anar inte vad man kan göra av en
gammal garderob! Både väggar och en ny
bänkskiva gjorde jag!
Praktiskt, då vi inte har en bil och kan köra
iväg med gammalt "rat"! Vi kan heller inte
åka och köpa en massa grejer, oplanerat!
Det tycker jag är bra!
Gammal färg som stått ute och frusit
går jättebra att måla med!
Iallafall med mina mått mätt...och på ett utedass!
OBS!!! Det här är inget för "modemedvetna pedanter"!
Jag blandar utefärger med innefärger
och oljefärger med vattenbaserade...
...och använder urgammalt virke som finns
under huset. Här blev det en blå hylla!
Det är så himla kul!
Och det är nästan gratis!
Världens snyggaste blir det inte, men kanske
billigast och väldigt unikt!
Ni får väl se när det är klart.
Det roligaste är ju kvar att göra...
Pricken över i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar