måndag 19 juli 2010

Livet...

...är som ett collage!

Massor av olika saker som ska
passa in...och få plats!
Det gäller att planera...samtidigt som man
måste kunna ändra om lite...det kan ju dyka
upp något som är värt att prioritera.
Ibland byter man ut och plockar bort!

Det är liksom resultatet som räknas,
men vägen dit är så spännande!
Min farmor sa alltid..."vi får väl se i slutändan"!
Snart är mitt "dass" färdigt!
Fick för mej att återanvända gamla
tidningar, så jag har suttit i solen och klippt,
sedan in på dass och klistrat! Billiga tavlor
limmade direkt på väggarna!
Känner mej nöjd!
Yamis har odlat väldigt konstiga
rädisor i år! (Hihi)
Mycket växer "konstigt" i år på kollo!
Men det är alldeles, alldeles....
underbart!

När jag fyllde år förra veckan
fick jag den här bonaden av mamma!
Det är någon i släkten som broderat den för
väldigt länge sedan...men bara jag tycker om den!
Den är lite lagom klämkäck!
Jag gillar inte att sova för länge....
lägger mej sist och är uppe först, för det mesta!
Vi människor har olika sömnbehov!
Så enkelt är det, så jag blev jätteglad för presenten!

Av Yamis fick jag en ny "rullkniv"
och skärplatta med linjal!!!
Det hade jag önskat mej, men glömt...eller...
jag såg en sån läcker gammal soffa på Myrorna
som jag önskade mej istället...och som vi köpte
så jag var så himla nöjd!
Men den mannen vet inte vad "måtta" är!
Vilken tur jag har!
Födelsedagen firades hos Hampus & Mickis!
Fanny var i Florida...
Men nu är hon hemma i Norge igen! Pusssss!
Pappa var med...och fiskade. Fick en gädda som Yamis
rökte och tog med hem! Mamma var med...hon hade bakat.
Alla hade bakat...massor av gott!
Gäddan fastnade i vassen!
Hampus ryckte ut....

Katten fick smaka och blev glad!
Hon satt och väntade hela tiden när dom fiskade!
Den som väntar på något gott....

Nu har vi flyttat butiken några meter igen!
Äntligen får jag det som jag önskat...
en mysig verkstad innanför butiken!
Bilder kommer!
Vi öppnar igen den 29 juli!
Jaha...det var det inlägget!
Det blir inte ofta men...det blir bättre i slutändan!
Eller...vi får väl se...i slutändan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar