söndag 4 juli 2010

Sommar...

...betyder att jag har ännu svårare för
datorer! Det är näst intill omöjligt för
mej att sätta mej vid datorskärmen!
Och när jag inte uppdaterat bloggen...har jag
inte kollat mejlen heller!
Men nu har jag gjort det...och kolla!
Här ska beställas Gerbera!
Har nästan helt slut!
Just nu är min dotter här någonstans...
...på semester!
Teckenstorlek
Midsommarhelgen kom hon hem från Norge,
som en virvelvind! Söndagen innan tillbakaresan,
blev det grill på kollo! Jag hade just tagit ett härligt
fotbad när hon hakade fast hängmattan och började
"tok-gunga"! Herreguuud!
Nästa sekund klättrade hon upp på
taket till uthuset...tyckte att det var
en perfekt solaltan!
Ett par minuter senare låg hon i stugan
och surrade med en kompis!
Sådär blir hon alltid när hon tränat för lite!
Och jobbat för mycket!
Huvva... "tranquilo, mi amor"!
I fredags var vi på ett
jättefint dop i Stockholm!
Lilla Sigrid döptes och mamma Eva
t.h är min tremänning!

Sedan blev det fest med trevligt
sällskap, god mat &
fotboll!!!
Uruguay är nu i "semi"!!!
Tjohooooo.....
Lördagen var solig och härlig!
Vi gick runt i stan och jag köpte fina
garner och tyger!!!
Såg Argentina förlora
samtidigt som vi åt tapas....
Gick till ett mysigt "Berättar-torg"
i Gamla stan och lyssnade på riktig härligt
Hälsinge-mål! Kul som 17!
Sedan gick vi till en bar och kollade
Paraguay- Spanien
Rätt lag vann, tycker jag nog!
Nu är vi hemma igen...efter en snabbvisit
hos några kära "Hälsinge-släktingar" som
bor "i ett vykort" vid havet!
Min stick-graffitti som jag sydde dit i torsdags,
satt kvar utanför "lilla scenen"!
Den blev inte så jättebra...men betydligt
bättre än den som hängt med hela vintern!
I morgon cyklar vi till kollo...
...kanske börjar gubbarna mogna!!!
Vilken vecka!
Och vilken fantastisk rea vi hade!!!
Dessutom var jag en sväng upp till Ångermanland
och pussade på sonen lite...att han är 22 spelar ingen roll!
Han heter faktiskt Hampusssssss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar