onsdag 22 september 2010

Jag...en virrboll!

När det gäller valet...
"Du får inte förlora
tron på mänskligheten.
Om några droppar i oceanen är smutsiga
så blir inte oceanen smutsig!"
Mahatma Gandhi
Men jag tror inte på att "tysta" människor med
galna åsikter...man ska PRATA & LYSSNA
och kämpa emot med bra argument!
ALDRIG GE UPP!
Never!!!
Jag är så snurrig att jag blir
rädd för mej själv!
Glömmer nycklar, halsdukar och paraplyer
mer än någonsin...I förrgår efter en härlig
promenad satt vi på en bänk vid en "oas" i
stan, och åt sallad. När jag var tillbaka i
min verkstad förtod jag att min mob. måste
blivit kvar på bänken. Jag sprang tillbaka...
försent...den var borta!
Men...det finns ärliga människor!
En ärlig människa skickade ett sms
till min son och bad honom berätta att
hon hittat mobilen och skulle lämna den till
polisen nästa dag! Fantastiskt!
Tänk om det var ett självuppfyllande ändamål...
Förra veckan hade jag tappat mob.laddaren
och fick låna en på jobbet. Då var det flera som
tyckte att jag skulle byta mobil istf. att köpa
en ny laddare...Men den funkade ju (gamla Bettan)!!!
Å andra sidan skulle jag vilja ha radio när
jag promenerar...och kanske kunna mms:a!
"Snabbe Ville"...dvs Yamandù
skyndade iväg och inhandlade en ny mobil
med alla finesser jag ville ha...kanske skämdes
han lite och var glad att min "antika" var borta!!!
Ibland kan det löna sig att vara virrig!!!
Men härom veckan, när jag glömde tågbiljetten...
blev det lite för jobbigt! Huvva!
***************************
Idag har jag frossat i tyger och
sytt pannlappar!
Imorgon jobbar "lilla mor" i butiken
och jag promenerar till gruppboendet med musik!
Ikväll levde bloggen sitt eget liv igen...lika virrig som jag!

3 kommentarer:

  1. Har förstått att det inte är någon ide att försöka komma i kontakt med dig den här vägen. Jag ringer

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina grytlappar du har gjort! Självklart fastnade jag särskilt för de svart/vita ;)

    Ha det fint!
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Haha...jaa..det är nog bäst att ringa!!
    Men nästa vecka ser bra ut!
    Tack Malin!Jag kan tro att du föredrar de svarta...hihi!! kraaam!

    SvaraRadera