måndag 6 september 2010

Zzzz...

Intensiva dagar...men nu
ska det bli lite lugnare...tror jag!
I torsdags kom Fanny hem från Uppsala,
trött var hon och ont hade hon...men
nu är det gjort!
Jag stängde butiken 17:50 och då kom en taxi
för att ta mej till tåget mot Uppsala, som skulle gå 18:08.
18:00 skulle jag ta upp min plånbok med biljetten och förstår att
Fetjag glömt den på Almamia!!!!
Lämnade resväskan och sprang ut igen till taxibilarna...
Den 3:dje jag frågade "var ledig" och körde som ett skott
tillbaka till butiken...jag hann!!!
Dagens ros till den karln!
******************************
Yamis hade kört ner på morgonen och skulle vara
på ett körkonvent hela helgen, så vi sov på hotell!
Kl. 05:50 fredagmorgon tog vi tåget till Göteborg och
begravningen...som var väldigt "enkel" och vacker!
Tror Göran satt och log "däruppe"!
Efteråt var släkt & vänner tillsammans och åt gott!
Jag blev ompysslad av Emma,
som också var med på sin morfars begravning.
Hon gjorde mej fin i håret! Va mysigt! (Och välbehövligt!)
På kvällen tog vi flyget till Uppsala igen!
Lördagen strosade jag omkring i Uppsala!
Såg att det skulle vara surströmmingsfest i stan,
Teckenstorleksåå...jag blev RIKTIGT LYCKLIG när Yamis bror
Klaus (som var hemma från Mexiko)
ville bjuda oss! Yes!
Men först var vi på en fantastisk konsert!
Johannes Passionen
av J.S. Bach
Söndagmorgon
och högmässa i Domkyrkan!
Massor av vacker körmusik!
Sedan bar det iväg hemåt...och till kollo!
Passade på att ta hem lite grejer när vi hade bil!
En hel del sallad och pärer följde också med!
*********************
Idag har jag målat hela dagen!
Och insett att det varit full fart i butiken när
vi varit borta! Tack Malin!
Nu måste det fyllas på i hyllorna!
Kul!

1 kommentar:

  1. Oj, oj. Veckorna är kanske lugnare annars förstår jag inte när du hinner...
    Skickade ett mail till dig om nästa vecka. Hur ser det ut för dig?

    SvaraRadera