torsdag 4 februari 2010

Nytt & gammalt!

Nu har Almamia haft öppet
1 vecka i den nya lilla lokalen!
Många har hittat till oss och vi har
fått fina blommor och inflyttningstårta
Helt oväntat... då bli man ännu gladare!
När man älskar färg
som jag gör, då tror jag att man gillar
diskhanddukarna från Frankrike
vi fått hem! 100% bomull & fin kvalité!

En fin diskhandduk ska jag
själv inhandla, kom jag på idag vid disken!
Att tiden går fort, märks mer
vid vissa tillfällen. Jag har ju en inre röst
som säjer åt mej att man inte ska slänga
saker som inte är trasiga....
Gissa vad det här är!
Ett diskställ man kan fälla ihop!
Har haft några av trä, från IKEA...som
brakat ihop. Mamma trodde inte sina ögon
när hon såg det här...Är det ? Jaaa....
Mammas & pappas första
diskställ....från 1964!!!
Samma år föddes jag!
Om man tänker på att diskstället
är 45 år, då har nog tiden gått fort...
Dessutom reagerar jag fort!
Innan sopgubbarna hämtat säckarna som
någon fyllt med vad dom anser är skräp,
smyger jag dit och hittar ALLTID något användbart!
Och...jag börjar bli "inne" med mitt "skräp"!
Snopet va?

1 kommentar: