söndag 7 februari 2010

Zzzz...

"De ä mycke nu"!
Efter nyöppningen av Almamia, som känns
toppen, har jag haft en vecka med riktigt
dålig sömn! Bläää! Men vi var ändå tvugna att
ta bilen till Stockholm i fredags...
Väl framme blev det en "raggartvätt" på en toalett
och iväg till en restaurang för att fira en pigg 80-åring,
släkt med Yamis. Ca 30 trevliga släktingar och god mat!
Vid midnatt somnade vi på ett enkelt hotell...
kl. 06 ringde klockan! Bara att stiga upp och
se glad ut!
Några musiker hämtades upp och vi körde mot
Ulricehamn och Gällstads kyrka. Där väntade
151 körsångare på att få sjunga "Esperanza azul",
som var det första Yamandú skrev för kör & församling!
Det blev en lyckad kväll!

"Ensamble Yamandú"
med låten "Alturas"!
Sedan körde vi tillbaka till Stockholm.
kl.02 var vi tillbaka på hotellet!
Äntligen sov jag sköööööönt!
Körde idag hemåt i strålande sol!
Det är bara att tacka för det fina vädret,
förra veckan vräkte snön ner...då
vette 17 om vi hade tagit oss dit!
Efter en intensiv men kul helg kommer
vi att somna ovaggade, vågar jag lova!
Så min sömnlösa vecka är nu till ända!!!
Måste jag säga att datorn inte existerat?
Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar