måndag 8 november 2010

Kultur är livet!

I går gjorde vi det!
Den första konserten...min
stora utmaning, nu är den gjord!
(Yamis sjöng solo, men han är ju van!)
Svårt att säga hur det lät, men det var så
mäktigt att få sjunga med musiker ur Kammarorkestern!
Så här skrev Susanne Holmlund i ST...
Allt hon skriver är som poesi...alltid!
**********************
I dag tog jag ett par timmar komp,
och gick hem för att städa!
Som vanligt kommer jag på mej själv med att
titta i en gammal tidning eller på gamla kort!
Så jag blev inte riktigt klar...idag heller!
Vi har möblerat om och jag är helnöjd men
det blir som en kedjereaktion, flyttar på allt!
Mysigt blir det!
Det här kortet på Hampus & Mickis
måste vara 4-5 år gammalt!
Det hittade jag idag...det ska få en ny ram!
Vilka rebeller!
Tror Hampus var inne i sin "Glam-period"!
Om jag inte minns fel är det "faster Kerstin" som
tagit bilden vid någon familjefest!
Han var en fena på att sminka sej, men oj vilken tid
det tog! Jag är glad att han nuförtiden lägger sin tid på att
skriva musik och utveckla det musikaliska!
Det konstnärliga utvecklade han under flera år, genom
att själv vara ett "levande konstverk"!
Spännande var det!


Kanske har jag del i det!
Den här videon håller vi högt!
Ibland undrade jag om han kom från Mars!
Men...han kom ju från mej!!!
(Hihi!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar