lördag 13 november 2010

Stockholm!

Så är man i huvudstaden igen!
Bor på ett enkelt hotell nära IKEA, kungens kurva,
så när Yamis jobbade med Villancico igår fm. tog jag
en promenad dit. Mest för att titta & mysa!
Man kan nog säga att jag är uppväxt på IKEA...är ju
född 1964. Mormor och mamma tog med mig så
fort dom öppnade i Sundsvall!
Och jag har gjort samma sak med mina barn...
Så är det!
Men nuförtiden blir det sällan...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ikea_Kungens_kurva
**********************************
Middag blev det på en mysig restaurang
på Drottninggatan!
Nyttigt & gott!

På väg till NK stannade vi till ...

...och kollade på en gatukonstnär!
Inte min stil kanske...men kul att se!
Killen måste bli "bängibollen" av
alla ångor från färgburkarna! Ingen mask där inte!
GOTTIGOTTGOTT kaffe på NK!
Yamis unnade sig en
liiiiiten biskvi!
Sedan gick vi och såg filmen om Cornelis.
Vi gillade den!
Kändes speciellt eftersom vi lärt känna Jack lite,
då han spelat ett par ggr på
Almamia "lilla scenen"!
Sagabiografen på Kungsgatan är så fin!
Chau!

2 kommentarer:

  1. Vi hade en mycket trevlig afton på er underbara lilla scen Almamia! Närmare fyrtio Cornelisdiggare halkade sig ner på stan i regnet. Sen halkade vi oss vidare till biografen och filmen om Cornelis.
    Ledsen Titti, men jag hann inte diska.

    SvaraRadera
  2. Åhh...va synd att vi inte var hemma!
    Men vi tänkte på er och såg filmen!
    Tråkigt att du inte hann diska, bara (hihi)!
    Kramis!

    SvaraRadera