tisdag 26 april 2011

En paus...

...från datorn har jag haft! Skönt! Men Irl har det varit blandad kompott! Fredag, påskmiddag med "barnen", Mickis målade gladaste ägget!

Hampus gjorde en låt på sin Ipad...eller vad den heter! Helt otrolig grej...byter gärna ut datorn mot den! Fanny flängde som en tok för att hinna träffa både släkt och vänner under helgen. Lördagmorgon åkte alla utom Fanny söderut, hon åkte till Stöde för att mysa med "lillebror"!
Hampus & Mickis lämnade vi i Norrtälje...sedan bar det av till Kungsängen, där Yamis sjöng i midnattsmässan. Det var otroligt stämningsfullt! I söndags njöt vi på söder i sommarvärmen!

En puss i påsk!

Bredvid vårt hotell fanns ett kolloniområde, jag hade helst varit hemma på "la Colonia", men vi träffade flera trevliga "kollonister" och fick massor av inspiration. Den här damen är 82 år! Hon berättade så spännande saker om sitt liv, och hon var mamma till en av medlemmarna i min favoritgrupp Euskefeurat! Hur 17 vi kom fram till det förstår jag inte!

Titta vilken gullig stuga hon hade! Och hon hade grusgångar, som är så fint!

Sista natten sov vi på ett jättefint hotell i Norrtälje! Det här är toalettdörren!

Behöver jag säga att det var "marint tema" överallt?

Innan hemfärden hämtade vi upp "ungdomarna" och åkte på "familjefest" i Rimbo, där 7 av Yamis syskon med mor och familjer var samlade! Vilken stor familj...och vilken god mat vi fick! Så vi har firat påsken ordentligt i år!
Här har jag filmat på "repet." innan påskmässan!


Imorgon är jag kommunarbetare! God natt!

2 kommentarer:

  1. Önskar jag varit där, otroligt vackert och stämningsfullt. Gittan

    SvaraRadera
  2. Jaa, det var verkligen fint! Hoppas din fot mår bättre och att du laddar för Ungern nu! Kram/Titti

    SvaraRadera