fredag 22 april 2011

Långfredag!

Jag tycker att vi ägnar för lite tid till eftertanke...allt ska gå så fort och den tiden är sällan prioriterad. Långfredag är en sorgedag enligt kristen tro, men hur många tänker på det? De flesta är glada för en extra ledig dag. Eftersom jag är en "text-nörd", tänker jag bjuda er på 5 min. fantastisk poesi och musik från en av mina mest spelade LP-skivor!

Klicka på länken och lyssna i lugn och ro! http://youtu.be/guQEP5gQtmU

Själv tänker jag lyssna på hela skivan. Sedan ska jag förbereda för kvällen, då barnen kommer hem och vi ska mysa & måla ägg, äta gott och "söka påsk-ägg" (såg påsk-haren i morse), det blir man aldrig för gammal för!Det kan Fanny intyga! Såå, det ena behöver inte utesluta det andra! Måsågott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar