måndag 4 april 2011

Omelett!

Funkar nog bättre än mmm....Men vad hjälper det mej som inte ens vill vara med på bild? Nu står jag där uppe till höger och ser lite "nödig ut", huvva..haha! En intensiv vecka har det varit med vårkonsert på lördag, den första med nya kören. Så här skrev ST http://st.nu/kultur/musik/1.2914668-kor-och-kvintett-varierar-och-musicerar

Söndag var det också sång i kyrkan med flera körer och installation av nya kyrkoherden Stefan Andersson. Det låter som om han vore ett kylskåp...men det heter faktiskt installation! Vår biskop Tuulikki Koivunen Bylund var där dagen till ära, och jag tycker hon var toppen! En mening hon sa fastnade hos mej: "Så har vi alltid gjort, är inget motto för framtiden". Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Efter mässan blev alla bjudna på god mat...då fick vi ett infall...Yamis ringde och hyrde en bil (vi ÄR milövänner) och drygt 1 timme senare hade han köpt en ny TV...en såndär platt...med konstig bild!!! Han påstod att min ärvda gamla "tjock-tv" pep??? Det har jag inte hört, och ingen annan heller. Men han har tinnitus och är musiker...vad skulle jag göra? Idag åkte vi till "tippen"...Titta vad Yamis skämdes "den sista färden" Han ville inte ens stå för det han gjorde (hihi)!


Farväl min gamle vän! Jag saknar dej redan...tur att jag har kvar din "lilla tjocka kusin" i "mitt rum"! Och där bestämmer jag själv!
Också fick jag tröstköpa den här fina pallen! Den ska skuras imorgon, sedan kan jag klättra uppåt väggarna!
Adjösss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar