söndag 17 april 2011

Morsning!

Ponera att du får väldigt ont i bröstryggen och det strålar mot bröstet, och det blir svårt att andas. Dessutom har du varit illamående till och från i flera månader...och äter medicin mot högt blodtryck! När det dessutom börjar smärta i benen...

Jag har aldrig ägt någon läkarbok...eller suttit vid datorn och läst om sjukdomar i tid och otid...Men...igår googlade jag...och...kan det vara kärlkramp? Ringde mamma för att kolla om någon i släkten haft det. Skojar du, sa hon och började berätta om mormor och gammelmostrar.... Huvva! Jag brukar inte bli så orolig för mej själv, men idag bar det iväg till vårdcentralen! Sällan har jag väl haft så bra bt! Och ekg var bra...men...min stackars rygg! Bröstryggen är inte alls bra! Och när "farbror doktorn" ville trycka lite på magen var jag nära att rapa & spy! Jag har alltså världens gastrit! Det hade för länge sedan, men med andra symtom! Receptet blev: Omeprazol & en Sjukgymnast och...åter till bra matvanor! Snopet men underbart! Ok, han tipsade om mindfulness också! Jag säger bara...morsning!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur. Nu är du ju lösningen på spåret. Omeprazol tror jag mest alla jag känner så knapra på. Du ska känna att du blir bra nu. kram

    SvaraRadera
  2. Jaaa, det känns skönt. Tänk att det var samma symtom som kärlkramp...Riktigt läskigt det där med trycket i bröstryggen, vad skulle jag tro? Har precis svalt första Omeprazolen och ska kontakta sjukgymnasten...Tjohooo!!!Kramis!

    SvaraRadera