fredag 29 oktober 2010

Sagt är sagt....

Yes!
Den 21 oktober sa jag att nuuu....
börjar jag!!!
PLANERA & FOKUSERA!
Det är inte lätt, men RÄTT!
Så i tisdags gick jag med bestämda steg till:
VIKTVÄKTARNA!
15 kilo ska bort!
Nu vet ni det, och jag vet att ni vet!
Igår köpte jag en jättefin klänning
Indiska...som jag ska ha till jul!
Och till nyår i Uruguay!
Nu sitter den väldigt tight, men
den är min morot!
*************
Idag klippte jag dessutom av 2 dm.
från mitt slitna hår!
Och gissa vad...jag är lockig nu!!!
Oj!
***************
I onsdags följde jag med Yamis kör, Samklang
till Stöde kyrka! Där var det övning tillsammans
med mina "gamla körer"
Stöde kyrkokör & Madrigalkören!
Dom sjunger tillsammans den 1:a advent och
jag får vara med...mysigt!
Blev lite nostalgisk och kom att tänka på
"tant Siri", (som inte lever längre)!
Hon var med i Stödekören i 100 år! Nästan!
När vi åkte på olika resor var det givet att
Siri berättade sina "fräcka" historier, på Stödemål!
Den här glömmer jag aldrig...
******************
TeckenstorlekDet var på på den tiden när luffarna gick i gårdarna
och tiggde mat. Gammelmor bodde med sin dotter
och dotterdotter i en liten stuga, där en luffare
en dag knackade på!
-Jag vill ha mat, sa luffaren!
-Vi har ingenting att äta, sa dottern!
-Om jag inte får mat kommer jag att våldta er, sa luffaren!
Nej, nej...skona gammelmor i kammaren,
sa dottern. Då hörs en skrovlig röst från kammaren:
Fet-Tig jänta, sagt är sagt!
**********
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar