söndag 24 oktober 2010

Söndag!

Idag, när vi var ute på promenad
hamnade vi på en stor "loppis"!
Inte sååå konstigt!
Där hittade jag en gammal blus
i nå´t silkigt material, för 30kr!
Den var så mycket farmor,
så jag köpte den!
Något kan man säkert göra
med den, tänkte jag!
Vilket "glosigt" tyg...tänker hon nu,
i sin himmel!
Sedan gick vi en sväng till Clas Ohlson
och inhandlade lite ljus & slingor!
Jag är inte nöjd med belysningen i butiken,
i morgon kommer en man för att hjälpa oss lite!
Mysfaktorn måste höjas!
Annars blir jag "tossig"!
När vi handlade mat, slank en
tidning med lite myskänsla med!
Kolla hyllremsan som ligger ovanpå!
Exakt samma som i "godisbutiken"!
Och jag har den i flera färger!
Ej till salu!
I går plockade jag fram
änglar i butiken!
Och robotar, som hängare!
Dom kostar 25 kr!
Nu ska jag sticka...en mössa!

2 kommentarer:

  1. Åhh vad tyget påminde om mormor! Även om det kanske var en annan "farmor" du tänkte på Titti så spred sig gamla goa minnena från vår favorit-Doris!

    SvaraRadera
  2. Haha...ja men tusan...det har du rätt i...det var ju jättemycket "Dorran" också! Åhhh, vad man saknar alla "goa gummor"! Puss&kram!

    SvaraRadera