måndag 4 oktober 2010

Vad man håller på!

Den här finns i butiken nu!
Man kan behöva bli påmind,
fast man vet så väl!
Jag tycker om att göra många saker,
många olika saker!
Förra helgen hälsade vi på hos Hampus & Mickis!
Dom har världens sötaste kattunge...tyvärr glömde
jag kameran hemma. Längtar efter djur,
men då man måste ha tid!
När barnen växte upp hade vi både katter & hundar,
grisar & höns...och en svart ras-tupp som hette
Svartenbrandt. Hampus blev rasande när han fick
veta att det fanns en "buse" som hette så,
STACKARS TUPP, sa han!
Motiven på bilderna har jag målat så länge
jag kan minnas. (Apropå djur.) Dessa fat är sålda,
men jag målar några nya, då&då!
Förutom att pussa på kattungen, så tittade
vi på Amerikansk fotboll!
Hampus älskar det, och nu har han
lurat mej också! Igår satt jag hemma med
honom i luren och kollade på tv 10!
Vi snackade taktik och jag lär mej reglerna
lite eftersom. Helt galet! Men kul!
Yamis är inte lika intresserad, bara lite!
Efter en jobbarhelg på grp.boendet, tänkte jag
mej en lugn hemmakväll, ikväll!
Men va tusan!
Giffarna hade en viktig hemmamatch,
Yamis fick fribiljetter...så vi packade ryggan
med varm choklad, kaffe och mackor.
På med vinterjackan och iväg!
Giffarna vann med 5-0!!!
Det är roligt nästan jämt!
På sätt och vis blev det ju en hemmakväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar