måndag 5 oktober 2009

Far&son!

Alltså...MIN far och MIN son
för ca 3 år sedan, den här bilden säger mycket !
2 busiga, konstnärliga, musikaliska
storfiskare! Det här är en dag då allt strular...ni vet
då gröter bränner fast och allt ramlar ner när man
rör sig, typ blomkrukor och pärlburkar...och när man
inte hittar det man söker...men man hittar
andra roliga saker! Jag hittade en låda med
massor av minnen...Och vad gör man när
man har en "sån" dag? GLÖMMER ALLT ANNAT!

Den här hästen målade min
pappa på en gammal rullgardin...på 80-talet!

Den är inte färdig och han var inte nöjd!

Men jag räddade den! Vilken tur!

Hampus är nästan född med
block & pennor!Han var helt galen i att
måla och rita och vi kunde inte åka någonstans
om han inte hade packat sin väska med diverse
rit-saker! 4,5 år var han när jag fick den här
fina bilden av mej! Jag var en glad mamma!
Han bearbetade allt med
sitt tecknande...(nu har musiken tagit
över, tror jag). Jag blev så glad när den
här teckningen fanns kvar...han var 6 år
(7 i april) när hans egen tupp Bob dog!
Januari, torsdag 1995 står det i hörnet,
och ett kors! Teckningen hängde uppe
i flera år, så den är lite sliten!
Den här teckningen fanns också i lådan,
men utan datum. Tror det var några år
senare, då det kom en låååång period av
serietecknande! Den har nog inte gått över än!
Jag har sparat massor av "serietidningar",
men dom finns i någon annan låda!
Jaa...här har jag suttit idag...och lyssnat
på radio och hittat massor av minnen...
Konstigt vilka olika dagar man kan ha, igår gick
allt i 180! Sånt är livet!
I morgon är en annan dag!

3 kommentarer:

  1. Härligt med minnen!
    Tror att man behöver den där variationen mellan dagarna. Jag har ofta så. Intensiva varvas med lugna.

    SvaraRadera
  2. Förresten kom jag på, har du någon mailadress, tänkte kolla en sak...

    SvaraRadera
  3. Men vad skönt att du kan plocka fram minnen och dela med dej! En sådan härlig bild på din son och din pappa. Rullgardinen, väl värd att rädda. Teckningar med det som betydde mycket för sonen...... minnen.
    Vilket skön hörn du har. Ser urmysigt ut.

    (Har du sett att jag länkat dej?)
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera