söndag 18 oktober 2009

Höstluft!

I går blev det en hyrbil för
mej...och med den körde jag till min
käre son och hans flickvän, som bor i
Höga kusten! Yamandu tog tåget till
Uppsala och sin bror Klaus som arrangerar
Uppsala Gitarrfestival!
Hampus & Mickis bor så himla fint, förstår att
dom trivs! Alldeles utanför huset har dom en egen
brygga, det passar väl bra för en storfiskare!
Och Mickis kan pyssla med sina blommor och frön!
Nu på hösten är det lite magiskt där!
Det har hänt något när det gäller
mej och fåglar! Jag kom jättenära den här
"domfrun", trodde hon var skadad.
Hon såg ut som en liten boll, jättesöt!
Men hon ville nog bara kolla vad jag gjorde, för
efter några minuter gick det väldigt bra att
flyga ner till vattnet och ett annat litet träd!
Där borta börjar havet...
Vi gjorde en liten biltur för att se vart Hampus
och hans 80+kompis brukar lägga nät.
Det brukar bli strömming och sik mest.
Snacka om vacker natur och frisk höstluft!
När jag kom dit igår blev jag först bjuden på
Rom & Cola i Rock'n' roll Rummet!
(Haha!) Sedan blev det stekt strömming (vad annars?)
Det var smaskens!
Vi satt uppe och lyssnade på musik och pratade
om allt mellan himmel och jord till kl.03:30!
Det är inte så ofta vi träffas nu när dom flyttat!
Men när vi träffas har vi mysigt!

Innan jag åkte hem idag, med flera påsar strömming,

rökte vi lite sik (tror jag det var!)

Sedan blev vi bjudna på en god middag av

Mickis farmor som bor några hus bort!

Gissa om jag haft en skön helg?

Hämtade Yamis vid tåget, han var också

nöjd med helgen och imponerad av sin bror

och hela festivalen! Här kan ni läsa mer!

http://www.uppsalagitarrfestival.se/festival2009/index.htm

2 kommentarer:

  1. Undrar om "domfrun" inte är en herre, i alla fall. I fågelvärlden är det ju så att herrarna glänser och honorna är gråa och försynta. Annat är det med oss! I Stöde är domfruarna mycket gråare och det gäller nog vid Höga kusten också! mom

    SvaraRadera
  2. Nädu,mamma!Jag tror att du har fel,kanske ljuger färgen lite i datorn! Googla och sök bilder på "domherre" så ser du att herrarna är mycket rödare! Och vad skriver du, att du är gråare? Det skulle inte jag erkänna! Haha!

    SvaraRadera