tisdag 27 oktober 2009

Hej igen!

Jag har Prioriterat!
Att prioritera betyder "ge företräde åt".
Har varit i Stockholm några dagar och
haft det bra! Tänkte köpa ett par rejäla
kängor, utan stålhätta....men med
förstärkt "hälkappa"...eller vad det kallas!
Jag går lite snett...och med min rygg är
det inte bra m snegådda skor...
Hittils är det bara en sort som håller,
och det är DrMartins, men det blir för tungt
med stålhätta. Dessutom onödigt!
Tyvärr kom jag hem utan kängor,
inte bra att ha storlek 38...SLUT!
Men förr eller senare ska jag ha ett par
röda fina kängor!
I lördags var det FN-dagen
och vi sjöng i kyrkan!
Jag sjunger i Sundsvalls Madrigalkör
som Yamandu leder tillsammans med
Pernilla Backlund. Mångfaldsmässan
som vi framförde är Yamandus verk
...lite text har jag bidragit med!
Vad ST tyckte kan du läsa här:
http://st.nu/kultur/musik/1.1467747

Efter mässan, när klockan närmade
sig 20...då körde vi till Stockholm.
(Jag körde...Yamandu & 2 musiker fick vila)
Resan tog ca.4 tim. Och vi var glada
att klockan skulle flyttas tillbaka,
för kl.08:45 söndag morgon var
det dags för killarna igen, i en annan
kyrka, med en annan kör!
Själv skulle jag inte vilja vara
yrkesmusiker...det är så skönt att
bara få lyssna ibland! Men jag hjälper till
med allt jag kan...om jag så bara kör bil
hit och dit! Och är hantlangare! Det är KUL!
Måndagen var min sista "lediga"!
Nu har Almamia öppet som vanligt igen!
Yamandu var och letade noter och
jag åt lunch med min härliga vän Eva,
på en Italiensk restaurang på söder!
Vi kan babbla och skratta läääänge!:)
Sedan gick jag bara gata upp och
gata ner...och fick inspiration!
Den här anslagstavlan fick jag
en riktig kick av!
Det, och mycket annat har jag
"givit företräde" i några dagar!
Men nu är det andra saker som ska
prioriteras!

"Internationella nalledagen"!
Den dagen har man firat idag!
Britt-Marie kommer in med nya
söta nallar lite titt som tätt!
Gå in på hennes hemsida så får ni se mer!
Nu ska jag prioritera en tvättad tvätt!
Chau!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar