lördag 31 oktober 2009

Helg!

Alla helgons dag...
kan man fira på olika vis!
Vad Fanny ska göra får du snart veta!

Själv minns jag alla som
är döda, det är väl meningen?
Det är inte sorgligt, alla kommer ju att dö
när vi levt klart...Att födas och dö är
det enda som vi har 100% gemensamt
med alla människor på jorden! Eller hur?
Dessutom går livet väldigt fort,
vad som sedan händer blir spännande att se!

Tänker lite extra på mormor
Anne-Marie! I år var det 40 år sedan hon dog
under en operation. Vilken chock, jag var 5 år
och bodde nära mormor och hade t.o.m en egen säng
hos henne. Minns när jag var sjuk och mamma säkert
jobbade, då la hon fetvadd på mitt bröst och sa att
jag skulle ligga kvar i sängen när hon gick till affären.
Minns när hon kom tillbaka och hade köpt
vaniljglass! Det var så skönt att vara sjuk!

Minns bordet som var designat
av Sigvard Bernadotte, "virr-varr"!
Jag brukade ligga på magen och snurra runt på
bord-skivan...det var halt...och slätt!
Hennes syster Lilly, som jag också tillbringade
mycket tid med, hade ett likadant!
Det finns här hemma nu!

Russin...
mannagrynsgröt, havremust,
äggstanning och den stickiga
gröna soffan...fina tyger...
lavendel och Bliv-tvål!
Och affären där hon jobbade!
Den låg ett stenkast från Almamia!
Klart att hon är med mej!

Halloween!
Kan man också fira, det ska Fanny!
Hon ska gå på fest och klä ut sig till.....
TVÄTTMASKIN & TUMLARE!
Allvarligt...hon är min dotter och 19 år!!!
Sånt gör mej stolt...hur många tjejer kommer
inte att ha "Playboy-bunny kläder"?
Men vi har försökt få till en
lite "pimpad" torktumlare i eftermiddag!
Tvättmaskinen har hon redan i form av en
rånarluva, typ! Alltså...nu hoppas jag att
hon kommer med bilder i morgon, för hur
slutresutatet blev....det vill jag gärna se!
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar