lördag 17 oktober 2009

Hemma!

Som vanligt går tiden för fort....
...men det beror väl på att man har roligt!
När vi har konserter, möblerar vi om mycket
i butiken för att få plats. Då jag sedan ska ställa
tillbaka allt, blir det alltid "kaos"!
Kommer dessutom nya varor...då tar det tid!
Det blir en riktig kedjereaktion!
Rödlöksmarmeladen har varit slut ett tag
men finns nu hemma igen!
Den är supergod till kålpudding, kan jag lova!

Smulton & vaniljhonung
finns också åter på våra hyllor!
Så nu har saker bytt lite plats, igen!
Huvva vad jag håller på!
I dag jobbar Britt-Marie i butiken :)
Vad hon ska bli förvirrad när inte ens jag själv
vet var jag ställt alla prylar, men hon är väl van!
När jag stängde Almamia igår,
fanns ingen ork att laga mat!
Yamandu var trött, han har varit lite "krasslig.
Det var ändå fredag!
Så det fick bli Stekhuset...en god köttbit en öl och
t.o.m dessert! Vilken himla bra ide!
(En av fördelarna av att bo mitt istan!)
Mätta och nöjda tog vi en kvällspromenad...
gissa om jag blev glad när vi kom hem och
såg vilken film som skulle visas på 1:an?
TAXI DRIVER!
Yamandu hade aldrig sett den,
men tyckte som jag...kanonrulle!
En skön avslutning på veckan!
Idag ska vi ut på egna äventyr...
...fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar